Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nfs-történelem

2008.07.08

1994: Road & Track Presents: The Need for Speed
A széria első darabja '94-ben debütált 3DO és SAT konzolokra, majd rá 2 évre a PC-s verzió követte. Vérbeli szimulátor volt, olyan grafikával és élménnyel, melyet előtte is és utána is kevesen tudtak utolérni. Az NFS stílust teremtett, példát mutatott, irányt adott. Gondoltátok volna ekkor, hogy még 13 részt készítenek belőle? :)

1997: Need for Speed II.
A második részben már egy kicsit elszaladt a ló fejlesztőkkel. A szimulátor jellegét teljesen elveszítette, vérbeli ütlek-váglak arcade autóversenyt csináltak a stuffból. Arcade tulajdonságainak köszönhetően az első résznél jóval nagyobb sebességérzetet nyújtott, és irányítani is könnyebb volt. Az autók felhozatala is érdekesen alakult: a luxus sportkocsik mellett lehetett dinoszauruszt, iskolabuszt meg UFO-t is vezetni (természetesen a megfelelő cheat kódok beütése után). Picit komolytalan lett, de anno nagyon jól tudtunk vele szórakozni.

 

1997: Need for Speed II. Special Edition
Még ugyanebben az évben kiadták a második rész feljavított változatát, mely immáron támogatta az akkoriban újdonságnak számító 3D gyorsító kártyákat is. 

 

1997: Need for Speed: V-Rally
Szintén '97-ben debütált a kizárólag PSX-re megjelent V-Rally is, mely csak nevében hasonlított az NFS-hez.

 

1998: Need for Speed III. Hot Pursuit
A széria harmadik része ismét hatalmas ugrás volt a stílusban. Ekkor már előtérbe kerültek a manapság trendi és iránymutató illegális versenyek, lévén a Hot Pursuit játékmódnak, melyben rendőrök elől kellett menekülni. Az arcade elemeket továbbra sem vetkőzte le, de talán így volt az igazi. A harmadik rész kiemelkedő volt a moddingolás szempontjából: több ezer házilag készített autó, pálya, skin és miegymás keringett a neten, sőt bárki egy notepad-dal és egy painttel készíthetett magának saját verdákat..


1999: Need for Speed: High Stakes
Az Európában Road Challenge néven megjelent negyedik rész ismét megdobta az NFS hírnevét. Végre volt sofőr az autóban, volt roncsolódás, sőt megjelentek az első tuning elemek is: karrier módban egy maghatározott skálán updatelhettük a járgányt a bajnokságból befolyt pénzünkből. Sajnos a készítők elnyomták az előző részben sikeres könnyű moddingolhatósági lehetőséget, így ehhez már nem lehetett letölteni annyi plusz járgyányt...

1999: Need for Speed: V-Rally 2
A rally játékok szerelemesei sem unatkozhattak '99-ben. Megjelent a V-Rally második része, szintén PSX konzolra. Elődjéhez hasonlóan ez sem aratott osztatlan sikereket, így az NFS felhagyott a rally stílussal.

2000: Need for Speed: Porsche Unleashed
Nem az első, de nem is az utolsó unikum az NFS felhozatalában. Az Európában Porsche 2000 néven futó új játékban kizárólag Porsche-k volánja mögé ülhettünk. A kezdeti riadalmakkal ellentétben ez mégis kellemes meglepetést okozott mindenkinek: az autógyár összes piacra került  “termékét” kipróbálhattuk erákra bontva. Minden autóhoz több perces videónapló tartozott régi felvételekkel és teljes technikai adatokkal.

2001: Need for Speed: Motor City Online
Kizárólag online játszható NFS epizód, mely ismét felzavarta a darázsfészket. Mindenki tűkön ülve várta a játékot, de amikor megjelent hatalmas pofára esés lett a végeredménye. Az MCO új trendet akart felállítani a veterán autók beiktatásával, de ez keveseknek jött be. A játék félkész állapotban jelent meg, a szerverek elhanyagoltak voltak, a technika kiforratlan, és a net is gyenge. Tovább tetézte a problémákat az izmos havidíj és a közösség egyre csökkenő lelkesedése. Az EA hamar bezáratta az MCO szervereket, azóta mindenki próbálja elfelejteni a széria fekete bárányát.

2002: Need for Speed: Hot Pursuit 2
A néhány kisebb kitérő után az NFS végre visszatért a modernkori luxus sportautókhoz, azon belül is a harmadik rész által elindított illegális versenyekre. Nagyon nem volt semmi olyan új tulajdonsága, mely kiemelkedő lett volna, de azért ez a rész is remekre sikeredett!

 

2003: Need for Speed: Collection
Az első NFS collector's edition, sajnos a teljesség igénye nélkül. Tartalmazta az NFS2:SE, a Hot Pursuit, a High Stakes, a Porsche Unleashed és a Hot Pursuit 2 epizódokat.

2003: Need for Speed: Underground
Az Underground stílust teremtett, melyet azóta is rengetegen próbáltak lemásolni, több-kevesebb sikerrel. A Halálos Iramban című filmben megismert tuningolt utcai verdákkal kellett illegális versenyeken részt venni, sőt végre mi is keményen beleszólhattunk az autók kinézetébe. Rengeteg módja volt a tuningolásnak, verdánkat a legapróbb részletekig testre szabhattuk. További érdekesség, hogy immáron nem különálló pályák voltak, hanem egy nagyváros arra kijelölt útvonalain róhattuk a köröket.

 

2004: Need for Speed: Underground 2
Az előző rész is keményen megdobta az EA bankszámláját, de a legsikeresebb az Underground 2 lett. Elődjéhez hasonlóan ismét saját tuning kocsikat kellett gyártani, mellyel majd részt vehettünk a futamokon. Meglepő újítás a karrier részében volt: a futamokat nem sorban kellett megcsinálni, hanem a városban furikázva keresgélhettünk éppen szervezés alatt lévő versenyeket. Az Underground sikerén felbuzdulva még több játék jelent meg hasonló témában, de egyik se tudta utolérni a nagytestvért.

 

2004: Need for Speed: Underground Rivals
Újabb Underground epizód a Sony apró kézikonzoljára, a PSP-re. Hagyományos NFS:U nem sok extrával.

2005: World of Need for Speed
 Júniusban megjelent collector's edition, mely tartalmazza a High Stakes, a Hot Pursuit 2, a Porsche Unleashed és az Underground 2 epizódokat.

2005: Need for Speed: Most Wanted
A Most Wanted szakított az Underground által megkezdett, de mostmár kissé megkopott érdeklődésnek örvendő éjszakai illegal versenyek világával és végre ismét a régi jó megszokott NFS stílust képviseli. Igaz továbbra is lehet majd tuningolni, de már nem ez lesz a középpontban. Visszatérnek viszont a Hot Pursuit-ból megismert és imádott rendőrös játékmódok, de továbbra sem lesznek változatos, egzotikus helyszínek: otthonunk ismét egy nagyváros lesz, de végre lesznek napszakok is, így nem kell majd mindig a korom sötétben taposni a gázpedált.

2006:Need for Speed :Carbon                                                                                                                                             A Need for Speed Carbon elvezet a világ legveszedelmesebb, adrenalin pumpáló utcai versenyeinek világába. A városért folyó versenyekben neked és csapatodnak mindent kockára téve kell előre kapaszkodnia, háztömbönként teret hódítva a riválisok elől.
Amint a rend őrei is beszállnak a buliba, a helyszín a Carbon kanyonba helyeződik át, ahol a hírnév és a megszerzett terület pillanatok alatt köddé válhat egy végzetes kanyarban. Képviseld saját autó osztályod, csapatod, versenyed a Need for Speed Carbon minden percében, részesévé válva az autóversenyek új forradalmának.
      

2008:Need for Speed: Pro Street                                                                                                    Vetélkedj az utcai versenyzés legmagasabb szintjén a Need for Speed™ ProStreet-ben. Nem elegendő már egyszerűen a környéket uralni, világszinten kell megállni a helyed. Építsd fel a tökéletes versenygépet, mutasd meg a többfajta versenyen, és verd meg a világ legjobb utcai versenyzőit! Itt az ideje, hogy bizonyítsd, te vagy az utcai autóversenyek királya.
A Need for Speed ProStreet az utcai versenyzés káoszát és adrenalin száguldását hozza el neked. Vidd el a végső határig magadat és az autódat, ám ez hibákhoz is vezethet, és a hibáknak most már következményei is vannak. Levegőben repkedő törmelék, szétzúzott fém…
Versenyezz a világ legikonikusabb verseny helyszínein: a tokiói Shuto gyorsforgalmi úton, az Autobahnon és a nevadai sivagatban. Az atmoszféra feszültséggel teli – őrjöngő tömeg, fotórealisztikus autók, és átható füst – mind azt szolgálja, hogy megteremtse a Terítés néven ismert gladiátori küzdelem intenzitását. A Need for Speed ProStreet a nyers erő, agresszió és intenzív versenyzés manifesztuma, ami annyira jellemző az utcaversenyző kultúrára.                    

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

berki

(robert, 2012.01.11 00:17)

somosi ut

(sárosipeti, 2009.12.02 19:19)